19. april 2007

Fotter pa Sor-Afrikansk jord

Vi kom fram til slutt! Faktisk var reisen slett ikke ille, til tross for 11 timer inne i en luftbuss, type 340. Riktignok hadde vi forberedt oss pa det aller verste, sa da er det kanskje ikke sa rart at vi ble positivt overrasket?

Elstree MAnsions er et fantastisk flott sted og leiligheten vi bor i kan vi ikke annet enn a skryte av. Vi har vanvittig god plass, hoyt under taket, egen ballkonng, to soverom mm. Kjokkenet er velutstyrt og vi kan lage hva som helst av mat her (men kjenner jeg oss rett tyr vi nok til den etterhvert sa beromte Mr. Delivery- og Helene: Martie har ordnet det slik at Mr.Delivery na finner oss her pa Elsetree...)

Vi har allerede rukket a gjore oss litt kjent i omradet. De viktigste butikkene ligger ikke langt unna og bade ABBA sitt kontor, ABBAS barnelege og apoteket ligger i gangavstand herfra. I grunnen veldig praktisk, ogsa har vi jo homesupport-teamet i Grimstad tilgjengelig dognet rundt!

Heidi har vart her og gitt oss den nodvendige informasjonen i forhold til den store dagen, MANDAG. For dere som ber: BE! Vi skal mote pa ABBA sitt kontor kl 11 og vi skal leke oss fram til var sonns tillit + vare fleksible i forhold til hans reaksjoner. Etterhvert skal vi bevege oss hjemover, og na angrer jeg pa at vi ikke kjopte og tok med en BabyBjorn. Tror vi hadde trengt det...Vi far se hva vi finner i morgen!

Na skal vi ut a finne noe middag, for vi trekker oss tilbake i residensen og nyter en vin pa balkongen, vakker haveutsikt og SOMMERTEMPERATURER!
(De lokale sier det er kalt, men vi har shorts og t-shirt og matte haparasollen oppe da vi spiste lunsj...)

...nevnte jeg at huset vi bor i er sikkert som banken for oyeblikket? For tiden huses det en ambassador i her, med dertil tilhorende vakter, politi mm. Politibilen star i bakgarden. Dessuten har vi Panicbutton pa nattbordet hvis noe skulle skje.

kos dere hjemme, alle sammen! Takk for flotte gratulasjoner og hilsner bade i blogg og pa mail!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hei ungene mine

Vendela er inne hos meg, vi har sett "en engel iblant oss", og så kom meldingen deres. Så fint å høre at alt er bare vel, en vin på balkongen er nesten for ille å høre om, kaldt som det er her, det har haglet og tordnet idag. Sebastian hopper tau, Vendela er syk, MAdeleine spiller høy musikk, Victoria kjøper mat til Ørje, og Svein e vel på jobb, Reza tar stlen min, og jeg har vasket badet deres idag, men jeg finner ikke kosten min, så jeg har ikke begynt på stuen enda. Lykke til på mandag, og kos dere på safarien .

Kklemmer fra mams

Anonym sa...

Så bra at dere er fornøyd! Var litt redd for at jeg hadde skytt for mye, så dere ville bli skuffet;-)
Tusen takk for at dere tok dere tid til å ønske oss velkommen på Gardermoen, det satt vi kjempe pris på! Prikken over i-en for meg der og da! Veldig koselig var det! Og guttene spilte telefon hele veien hjem! Småbiler var ikke interessant lenger da nei!
Da forstår vi hvorfor det var politi inne på Elstree den dagen vi reiste, lurte på hva de sjekket opp i... Svaret kom jo dere med da, de sjekket vel forholda før inkvarteringen...?
Du får hilse "Æggi" hushjelpen, hun heter Agnes, men blir kalt Æggi;-)
Håper dere får et fint opphold, og at dere fortsatt vil trives! Og kjempe bra at Martie har fått lagt inn Elstree hos mat-mannen! Da går dere en fin tid i møte, tenker jeg! Ellers er ikke pizzan på Eastwood så veldig vond;-)mmmmmm, hadde smakt godt nå!

Gleder meg til å følge dere videre!
Og mandagen kommer til å gå mye bedre enn dere tør håpe på!

Guds velsignelse over dagene som ligger foran dere!

Ps. rykter-rykter-rykter, snapp opp! Få med dere mer!
Heidi sa hun skulle maile over ny tildeling på onsdag 18. men Helge hadde ikke fått noen på morgenen i dag, så det kommer en rett rundt hjørnet! Håper veldig for SørAfrika!!!

Anonym sa...

Heihei

Vi tenker masse på dere !!! Jeg er den heldige vinner av oppkastsyke, så jeg fikk lest en nesten-rykende fersk blogg idag !!! VI er glade for å være hjemmesupport-team, og sover med mobilen på nattbordet!!!

Tenker masse på dere !!

Klem fra oss tre
Sarah gleder seg veldig til å se lille gullet !!

Anonym sa...

Så herlig! Mandagen kommer til å bli fantastisk!! Jeg har bilde av verdens herligste gutt ilggende på kontoret mitt og heier på dere hver dag ;)

Kris.