1. mai 2007

Tilståelser fra en nybakt pappa

Hei igjen.

Etter å ha vært pappa i litt over en uke, må jeg tilstå at jeg nå begynner å forstå hvorfor min kjære kone maste så mye om å kjøpe ditt og kjøpe datt før vi reiste hit, hvor solen går feil veg..

Dette er listen over ting som jeg nå innser faktisk er viktige ting, men som vi menn ikke skjønner noe av før man selv er blitt bleieskiftarbeider

  • Om å skifte bleier: Jeg må virkelig tilså at å skifte bleier er virkelig så grusomt som jeg fryktet. Det er enda godt at Samuel har en god porsjon humor, da han skoggerler når jeg står over ham og brekker meg over bæsjebleiene hans.
  • Bodyer. Nå vet jeg først og fremst hva dette er, og ja, man bør ha minst 20 av dem. Jeg syntes tidligere at 10 hørtes ut som et helt vannvittig høyt tall.
  • Mange pakker våtservietter: Utrolig greit å ha en pakke i stua, en på kjøkkenet, spisestua, do og selvsagt der hvor du skifter bleie. Jeg skiftet en gigantisk stinkebleie i dag, og er veldig glad for at våtserviettene var der hvor jeg trengte de.
  • Bomullskluter. (Slike små man bruker til barn) Min kjære mente at disse kan man ikke få nok av. Jeg syntes en pakke måtte være nok. Men nei, de er faktisk utrolig greie å ha mange nok av. Gjerne noen over alt, noen fuktige og noen tørre.
  • Fansy barnevogn med stellebag. Hva er stellebag for noe og er ikke en paraplyvogn bra nok? Hvorfor bruke over 5000 kr for ei vogn når du kan få en paraplyvogn for et par hundre? Og stellebaggen min kjære ønsker seg koster ca 1000.... Etter å ha trillet lillegutt i over en uke, ser jeg veldig frem til å trille i rolls-royce vogna hjemme med skikkelig fjæring og greier. Her nede har vi alle stellegreiene i en slags pose. Utrolig upraktisk. Jeg må tilstå følgende: La damene få vilja si. De har tross alt lekt med dokker fra tidenes morgen, og vet faktisk hva som er kjekt å ha. Men så får vi bare håpe at de lar oss få viljen når det skal handles elektronikk og biler..
  • Pekebøker og peke/føle bøker. Min kjære ville handle mange bøker til lillegutt. Dette gjelder også leker. Må de virkelig ha så mange leker og bøker? Jeg syntes faktisk at vi hadde utrolig mye før vi reiste. Spesielt mange bøker. Leker og bøker er også utrolig dyrt hjemme i Norge. I dag føler jeg meg som født på ny :-) Kjøpte en haug med ta og føle-bøker til lillegutt. Han digger slike bøker og favoritten er selvsagt bøker med dyr. Men nå har vi sikkert 10 av de, så kjøp gjerne andre bøker til han, dere som vil handle gave...
  • Badeand. Vi hadde ei badeand og dette måtte vel være mer enn nok. Men neida. Jeg kjøpte nå glad og fornøyd en stor pose full av bade-fisker i alle størrelser. Utrolig hva man gjør når kjærligheten tar overhånd.
  • Tid... Det har gått opp for meg, at når jeg går ut i jobb igjen, får jeg faktisk kun ca to timer sammen med junior før han legger seg. Normalt kommer jeg hjem ved 17-tiden, og da får jeg jo bare to timer med lillegutt. Det å bli pappa gjør faktisk noe med en, og jeg regner med at overtid skjer mer sjelden i tiden fremover. Dessuten har jeg utnevnt meg selv til å bli leggesjef, får å iallefall få denne fine tiden sammen med han.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Morsom og koselig lesning!!

Anonym sa...

ja, med alt tng og tang må dere kanskje utvide huset? Man lærer så lenge man har elever

klemer mams

Anonym sa...

Prøv å gi lillegutt en masse rosiner, og så skifte bleie... ;o) (erte*erte*... Dere kommer til å bli kjempegode foreldre med så mye kjærlighet dere har for ham! Gratulerer hjerteligst, forresten! Dere må ikke skjemme gutten helt bort selv om han er en STORSJARMØR!)

Anonym sa...

Veldig artig å følge med dere, dere skriver så man nesten tror man er med på ferden :-)
Vi sees

Anonym sa...

Enig med Arne Olav. Det er helt fantastisk å følge dere! Dere er så åpenhjertige!

Anonym sa...

HA-HA!! Innlegget er herved kåret til morgenens latterkule! La damene få vilja si! ;)

Kris.

Anonym sa...

Det er nå dere skal diskutere fordelingen av permisjonstiden - nå når du har sett hvor få timer dere har sammen en helt vanlig uke....(he-he) Ellers likte jeg spesielt godt utsagnet "la damene få viljen sin" - skal hogge det i stein og henge det utenfor døra ;-)
Jag antar du er dobbelt glad for brukte-bleier-forseglings-dingsen jeg overtalte søs til å kjøpe...

Klemmer fra Vic

Anonym sa...

Hei
Kan jeg gi min mann telefon nummeret til deg når jeg skal starte med shoppingen?????
Hilsen fremtidig adopsjons mamma:-)